Showing all 3 results

Podnośnik kolumnowy RAV241 mobilny RAVAGLIOLI 4x7T RAV 241

149 000,00  brutto
Waga 1600 kg
Producent

RAVAGLIOLI

Dodaj do koszyka

Podnośniki czterokolumnowe do warsztatu 

Szukają alternatywy dla podnośników dwukolumnowych, warto rozważyć zakup podnośnika czterokolumnowego. Tego typu urządzenie znajduje zastosowanie w przypadku większych oraz cięższych pojazdów. W przeciwieństwie do modeli dwukolumnowych, podnośniki czterokolumnowe są w stanie obsłużyć nie tylko samochody osobowe, lecz również furgonetki czy wagony. Dostępne są one w wersji z napędem elektromechanicznym oraz elektrohydraulicznym (określa się je również mianem siłownikowych). Podnośniki czterokolumnowe najczęściej znajdują zastosowanie w przypadku profesjonalnych techników oraz niezależnych specjalistów, którzy regularnie pracują tak ze średnimi, jak i dużymi pojazdami. Podnośniki czterokolumnowe najlepiej sprawdzają się w dużych, szerokich garażach z wysokimi sufitami. Największą ich zaletą jest szersze niż w przypadku podnośnika dwukolumnowego wsparcie oraz zmniejszony udźwig. Związane jest to z obecnością nie 2, lecz 4 kolumn.

Podnośniki czterokolumnowe śrubowe

Jak działa podnośnik czterokolumnowy śrubowy? Wykorzystywana jest tutaj zasada działania maszyn prostych w postaci równi pochyłej, którą to jest element śrubowy. Podnoszenie płyt najazdowych wraz z obsługiwanym pojazdem odbywa się tu przez zmianę ruchu obrotowego na wzdłużny. Jest to możliwe dzięki obecności śruby, która porusza się ruchem postępowo — obrotowym w stosunku do nieruchomej nakrętki. Zwiększenie siły podnoszącej odbywa się tutaj poprzez wydłużenie drogi jej działania, przy jednoczesnym zachowaniu niezmiennej wartości przeprowadzanej pracy.

Podnośniki czterokolumnowe diagnostyczne

Podnośnik czterokolumnowy diagnostyczny to urządzenie, które posiada cały szereg zastosowań. Doskonale sprawdza się on między innymi podczas wykonywania badania geometrii kół oraz osi pojazdów. Taki podnośnik bardzo często wyposażony jest w obrotnice do kół przedniej osi i płyty rozprężne dla kół osi tylnej.